Polis Genel Müdürlüğü - Sıkça Sorulan Sorular
TRAFİK KONULARI
KAZA (SİGORTA) RAPORU ALMAK İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Başvuru esnasında 185,00 TL ‘lik Damga Pulu gerekmektedir.
- Polis Genel Müdürlüğü Trafik Araştırma Bürosuna başvurulmalıdır.(Birinci Kat)
SABİT RADAR CEZALARININ FOTOĞRAF GÖSTERİMİ MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Söz konusu sabit radar cezasının ödenmemiş olması gerekmektedir.
- Başvuru esnasında 38,70 TL'lik Damga Pulu gerekmektedir.
- Araç sahibinin bizzat kendisinin veya araç şirkete ait ise şirket yetkilisinin başvuru yapması gerekmektedir.
- Polis Genel Müdürlüğü Trafik Radarlar Şubesine başvurulmalıdır. (Dördüncü Kat)
"YOL KAPAMA" veya "KAZI İZNİ" MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Belediyeden alınacak müracaat formu ile Bölge Trafik Şubesinden onay alınmış olmalıdır.
- Şirket adına gelinmişse, yetki belgesi ibraz edilmelidir.
SURLAR İÇİNE GİRİŞ İZNİ MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Surlar içine girişi yasak olan araçlar için;
- Başvuru esnasında 38,70 TL lik damga pulu gerekmektedir.
- Sigorta, muayene, seyrüsefer ve kayıt belgeleri ibraz edilmelidir.
MESLEKİ SÜRÜŞ EHLİYETLERİ İÇİN TRAFİK SİCİL BELGESİ MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Başvuruda bulunan şahıs sürüş ehliyeti veya kimlik kartını (TC ve/veya KKTC) ibraz etmelidir.
- Başvuru esnasında 38,70 TL lik Damga Pulu gerekmektedir.
- Kaza Polis Müdürlüğü Trafik Sicil Bürosuna başvurulmalıdır.
MUHACERET KONULARI
GÜNEY KIBRIS RUM YÖNETİMİNE GEÇİŞLERDE KULLANILAN “BARKOD” UYGULAMASI YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR.
GİRİŞ ÇIKIŞ DÖKÜMÜ MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Giriş - Çıkış Dökümü almak için müracaat, şahsın bizzat kendisi veya avukatı veya noter tastikli vekalet vereceği kişi aracılığı ile yapılabilir.
- Başvuru esnasında Başvuruyu yapacak olan şahsın pasaportu veya kimliği, başvuruyu yapan şahsın beraberinde bulunmalıdır.
- Başvuruyu yapan Avukat ise, ilgili şahsın kimlik bilgilerini içeren dilekçe ile başvuru yapabilir.
- İşverenler, işçilerinin dökümlerini, İşçisi olduğunu belgelemek kaydı ile alabilirler.
- Başvuru esnasında 38,70 TL lik damga pulu gerekmektedir.
- İkamet etmekte olduğu Kaza Polis Müdürlüğünün Muhaceret Şubesine başvurulmalıdır.
VİZE UZATMA MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Ülkeye girişte kendisine verilen vize süresi bitmeden başvurmalıdır.
- Vize uzatmak isteyen kişi, şahsen İçişleri Bakanlığı Muhaceret Dairesine başvurmalıdır.
- KKTC'de çalışıyor olmamalıdır.
- KKTC'ye giriş yaptığı Pasaport veya Kimlik ve Giriş Belgesi’de müracaat esnasında ibraz edilmelidir.
- Herhangi bir turistik tesiste konaklıyor ise, rezervasyon belgesini ibraz etmelidir.
ADLİ KONULAR
KARAKTER BELGESİ MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- KKTC Kimlik Kartı veya vatandaşı olduğu ülkenin kimlik kartını ya da pasaportunu ibraz etmelidir. İbraz edilecek belgenin fotokopisi de birlikte getirilmelidir.
- Başvuru için 2 adet vesikalık resim gerekmektedir.
- Karakter Belgesi bir başkası adına talep edilecekse, talepte bulunulacak kişinin vekaletnamesi gerekmektedir.
- Vekaletname ile yapılan taleplerde, adına talepte bulunulan şahsın Kimlik Kartı fotokopisi de birlikte getirilmelidir.
- Müracaat esnasında 91,00 TL lik Damga Pulu gerekmektedir.
- Tüm İlçe Polis Müdürlükleri ve Polis Karakollarına Müracaat edilmektedir.
- Yurt dışından müracaatlar, KKTC Dış Temsilcilikleri veya Fahri Konsoloslukları aracılığı ile yapılabilmektedir.
YANGIN/HASAR/DOĞAL AFET/HIRSIZLIK RAPORLARI MÜRACAATI İÇİN NE YAPMALIYIM?
- Rapor temin edebilmek için, Şahsın kendisi, Sigorta Şirketi veya Vekilinin başvurması gerekmektedir.
- Başvuru ile ilgili olarak Dilekçe yapılmalıdır.
- Müracaat esnasında 185,00 TL lik Damga Pulu gerekmektedir.
- İlçe Polis Müdürlüklerine başvurulmalıdır.
KİMLİK KARTIMI/PASAPORTUMU KAYBETTİM NE YAPMALIYIM?
- Kişi belgesini kaybettiği bölgedeki en yakın Polis Karakoluna en erken zamandan, şahsen gidip müracaat etmelidir.
- Kişi belgesini yurt dışında kaybetmiş ise, kaybettiği bölgenin Polis Merkezine müracaat edecek, ve kayıp tutanağı temin ettikten sonra en kısa sürede Lefkoşa Polis Müdürülüğüne müracaat etmelidir.
KİMLİK KARTI/PASAPORT BULDUM NE YAPMALIYIM?
- Belgenin bulunduğu bölgedeki en yakın Polis Karakoluna gidip belge teslim edilmelidir.
KENT GÜVENLİK YÖNETİM SİSTEMİ (KGYS)
KAMU ALANLARINI GÖRÜNTÜLEYEN KAMERALARIN 31/2018 SAYILI KGYS YASASI KAPSAMINDA İZİNLENDİRLMESİ ZORUNLUDUR!
NASIL İZİN ALABİLİRİM? HANGİ KAMERALAR İZİNLENDİRİLMEK ZORUNDADIR?
- 31/2018 sayılı Kent Güvenlik Yönetim Sistemi Yasası’ na göre resen veya tüzel kişiliğe sahip kamu kurum ve kuruluşları, ekteki başvuru formuyla beraber Polis Genel Müdürlüğü’ ne, İlçe Polis Müdürlükleri’ ne veya Polis Karakolları’ na müracaat edilecektir.
- Ayrıca kamuya açık alanları görüntüleyen sabit kameraları olan tüzel kişiler de, yukarıda belirtilen yasa tahtında ekteki form ile birlikte Polis Genel Müdürlüğü’ ne, İlçe Polis Müdürlükleri’ ne veya Polis Karakolları’ na müracaat etmeleri gerekmektedir.
BAŞVURUYU NEREYE VE NASIL YAPARIM?
- Başbakanlık Binasından veya "http://basbakanlik.gov.ct.tr" sitesinden izin formu alınır. Başvuru Formunu indirmek için Tıklayınız..
- Başvuru Formu doldurulduktan sonra Polis Genel Müdürlüğü'ne, İlçe Polis Müdürlükleri veya Polis Karakollarına verilebilir.
- Başvurular KGYS Kurulu tarafından değerlendirilecektir.
- Kent Güvenlik Sistemleri Kurulu’ nun almış olduğu kararlardan herhangi bir şekilde etkilenen kişi, icra edilmemiş kararlara karşı 15 gün içerisinde itiraz edebilir. Kurul’ un icra edilmiş kararlarına karşı itiraz ise bilişim sisteminin kurulmasından itibaren 6 aydır. Başvurular ekteki formla birlikte yazılı ve gerekçeli olarak Başbakanlık' a yapılır. İtiraz Formu indirmek için Tıklayınız..
MÜRACAATLAR ÜCRETLİ Mİ?
- Yapılan müracaatlar tamamen ücretsizdir.
Başa Dön